perjantai 9. marraskuuta 2012

Asiakas on aina oikeassa!


 Se on sitten kunnialla napsahtanut opintopistetilille ekat suoritukset! Toista 5 pistettä tässä jo kuumeisesti odotellaan. Joulu jo lähestyy ja kyllähän tämä suoritusten eteneminen on sellainen lahja näin opiskelijan elämässä. Seuraavana sitten aloitellaankin kurssia nimeltään: "Asiakkuuksien hallinta ja johtaminen." Saa nähdä, mitä se tuo tullessaan. Oletettavasti ainakin jonkilaisen ryhmätyötehtävän, joista opiskelumme taitaa suurimmaksi osaksi rakentua. Tosin voin sanoa, että mitä enemmän niitä tässä on työstänyt, sen enemmän niiden tekemisestä rupeaa pitämään. Sitähän se työelämä nykypäivänä pitkälti on.... ja sitä asiakaspalvelua on myös, voisipa sanoa tavalla tai toisella kaikissa tehtävissä.

Omasta mielestäni asiakaspalvelu on erittäin tärkeää ja usein laitankin palautetta, jos olen saanut erittäin hyvää asiakaspalvelua, mutta vastaavasti olen joutunut hieman negatiivisistakin kokemuksista kirjoittelemaan yritykselle.  Esimerkiksi silloin, kun opas etelän matkallani aloitti yhteisen viikkomme sanomalla tervetulotoivotukset bussissa (8 tunnin lennon myöhästymisen jälkeen) seuraavasti:"pidänkin tervetulotilaisuuden tässä matkalla, ettei minun tarvitse vaivautua enää sinne teidän hotellillenne, kun on muutakin menoa" ja samaisen neitokaisen mielestä matkaesitteessä mainittu RANTA 150 m - ei tarkoita uimarantaa, vaan lähintä rantaa (jossa oli koirankopin kokoisia kiviä...)!

Innolla siis odotan, mitä kaikkea sitä tulee hallita, jotta asiakkuudet säilyisivät ja kehittyisivät! Tässä lopuksi vielä esimerkki siitä, miten asiakaspalvelua voidaan kehittää, niin monella eri tavalla.....!





Tessa M. - torstain toivotuksin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti