torstai 25. lokakuuta 2012

Coaching opiskelussa

Opiskeluumme kuuluu itsemme kehittämisen tueksi coachingia. Minulla on ensimmäinen tapaaminen oman couchini kanssa ensi lauantaina ja ennen tapaamista piti tehdä henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Ammatillisen kehittymisen osalta se oli helppoa, minulla on selkeä visio missä haluan olla kahden vuoden sisällä.

Mutta sitten se henkilökohtainen kehittyminen. Olipa hankalaa analysoida henkilökohtaisia tietoja ja taitoja sekä miettiä mitä niistä haluaisin kehittää. En ole oikeastaan koskaan pahemmin pysähtynyt ajattelemaan asiaa. Olen vain miettinyt, että saadakseni haluamani työpaikan tarvitsen ylemmän korkeakoulututkinnon, jota siis nyt suoritan.

Mutta tämähän on siis ehkä huonoin mahdollinen opiskelumotivaatio. Niin kuin Tessa edellisessä kirjoituksessaan totesi, sisäinen motivaatio on se tärkein asia opiskeluissa menestymisessä. Nyt asiaa oikein ajan kanssa pohtiessani totesin, että kyllä minulla tuolla jossain sisimmässäni löytyy myös niitä itseni kehittämiseen liittyviä motivaatiota. Nuorena tradenomitutkintoa suoraan lukion jälkeen opiskellessani se oli todellakin vaan sitä, että joku tutkinto on saatava. Mutta ei enää.

Hiukan olin hakusessa noiden omien motivaatioiteni ja kehittymishalujeni suhteen, mutta toivottavasti tulevana lauantaina coaching-tapaamisessa asiaan saadaan jotain selkeyttä. Sitähän varten coach on kait olemassa; keskustelukumppani, joka auttaa selkiyttämääm omia ajatuksia. Palataan asiaan  tapaamisen jälkeen.




Sanna K, kehittymässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti